<p>De sportieve medewerkers van Grip konden kiezen uit 21 kilometer hardlopen, 25 kilometer hiken of 150 kilometer fietsen.</p>

De sportieve medewerkers van Grip konden kiezen uit 21 kilometer hardlopen, 25 kilometer hiken of 150 kilometer fietsen.

Grip zet zich weer in voor goede doel

Grip Accountants en Adviseurs staat bekend om haar maatschappelijke betrokkenheid. Dit jaar deden 22 medewerkers van het Duivense bedrijf mee aan het evenement Mystery Mountain. Ze haalden samen een bedrag op van bijna 10.000 euro voor Orange Babies, een organisatie die zich inzet voor een hiv-vrije samenleving.

Mystery Mountain is een sportief avontuur op de fiets of lopend. Het wordt ieder jaar georganiseerd door de Stichting Winnen doen we samen van Destil, een groothandel voor de bouw en industrie. De afgelopen jaren werd steeds een berg ergens in Europa beklommen. Reuzen als de Col d’Izoard (Frankrijk), de Passo dello Stelvio (Italië), de Sella Ronde (Italië) en de Timmelsjoch & Ötztaler gletsjer (Oostenrijk).

Corona beperkte de mogelijkheden van de organisatie dit jaar. Een vergelijkbare berg is in Nederland niet te vinden. Voor een beetje hoogteverschil moet je naar Zuid-Limburg of de Posbank in Rheden. Het werd de Posbank en dus een soort ‘thuiswedstrijd’ voor de medewerkers van Grip. Deelnemers konden kiezen uit 21 kilometer hardlopen, 25 kilometer hiken of 150 kilometer fietsen. Een andere activiteit was het inzamelen van zoveel mogelijk sponsorgeld via een persoonlijke actiepagina.

Ondanks de slechte weersvoorspellingen werd het een prachtige dag. Met een mooie opbrengst van bijna 10.000 euro. In totaal bracht de actie ongeveer 45.000 euro op. De afsluiting was op sportcentrum Papendal, waar de in totaal 150 deelnemers werden getrakteerd op een gezellige, coronaproof barbecue.

Directeur Rico Megens van Grip: “Een medewerker van ons zou dit jaar voor een tour van Orange Babies naar Afrika gaan, maar dat ging uiteraard niet door. Vervolgens hebben we gekeken naar een alternatief. Dat is Mystery Mountain geworden. Eind juni pas hoorden we dat het door zou gaan. Dat betekende een relatief korte voorbereidingstijd van slechts iets meer dan twee maanden. Het scheelt dat we in onze gelederen veel sportieve mensen hebben die fysiek niet op nul hoeven te beginnen. Uiteindelijk is het gezien alle coronahobbels een succes geworden. En het was nog gezellig en goed voor de teamspirit ook.”

Orange Babies, het goede doel waar het ingezamelde geld naartoe gaat, is voor Grip geen onbekende organisatie. Al eerder zetten medewerkers zich in voor deze in 1999 opgerichte organisatie, die zwangere vrouwen met hiv en hun kinderen probeert een eerlijke toekomst te geven. Er leven wereldwijd nog altijd ruim 36 miljoen mensen met de ziekte. En dagelijks worden nog 400 baby’s geboren met hiv onder de leden. Met projecten zoals eigen (mobiele) klinieken, (wees)huizen en scholen maakt Orange Babies het verschil. Een probleem voor de organisatie is wel dat de coronacrisis een grote impact heeft op de fondsenwerving. Vandaar dat juist nu iedere euro meer dan welkom is.

Meer berichten

Het lokale nieuws in uw mailbox ontvangen?

Aanmelden